Golebie koziolkujace

Awatar użytkownika
Tomek_Kulc
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 02, 2006 4:09 pm
Lokalizacja: Gorzkowice
Kontakt:

Golebie koziolkujace

Post autor: Tomek_Kulc » pn wrz 11, 2006 8:55 am

Ostatnio przeczytalem w ksiazce "Golebie" iz krymki bialostockie maja umiejetnosc koziolkowania w czasie lotu. Mam u siebie dwie pary tych golebi i nigdy nie widzialem zeby koziolkowaly. Wiec mam pytanie czy to jest prawda czy tylko blad w tej ksiazce.

Awatar użytkownika
stasiek
Posty: 785
Rejestracja: wt sty 10, 2006 9:24 pm
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: stasiek » pn wrz 11, 2006 5:49 pm

Nie wszystko co napisane to prawda ,tak samo nie wszystkie koziolkuja

Awatar użytkownika
bankes
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 15, 2006 3:33 pm
Kontakt:

Post autor: bankes » pn wrz 11, 2006 6:26 pm

a moze twoje maja taka wade ze nie koziolkuja

liteon
Posty: 143
Rejestracja: wt gru 27, 2005 8:15 pm
Kontakt:

Post autor: liteon » pn wrz 11, 2006 7:58 pm

niestety to nie blad w ksiazce tylko "hodowle wolierowe". przez ktore golebie roznych ras zatracaja charakterystyczne cechy lotu np. koziolkowanie

bluebird
Posty: 100
Rejestracja: pt lip 21, 2006 9:54 pm
Kontakt:

Post autor: bluebird » pn wrz 11, 2006 8:35 pm

Zgadzam sie z Liteonem ! Niestety hodowla w wolierach i wystawy "psuja " golebie lotne!Za duzy nacisk kladzie sie na wyglad a za maly na lot! Na wystawach jest sporo np. Wywrotkow wschodniopruskich ale wywrotkami to one sa juz tylko z nazwy. Jednak jest jeszcze sporo hodowcow ktorzy prowadza selekcje na lot, mam kolege ktory ma swietnie wywracajace :Wywrotki wschodniopruskie, Krymki, Bialoglowki gumbijskie, Sroczki polskie a nawet Jego Zamojskie , Orliki i Budapeszty wywracaja :!: Naprawde pieknie wygladaja w locie!!!

Awatar użytkownika
Tomek_Kulc
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 02, 2006 4:09 pm
Lokalizacja: Gorzkowice
Kontakt:

Post autor: Tomek_Kulc » pn wrz 11, 2006 9:01 pm

No rzeczywiscie mam je od hodowcy ktory trzyma je pod woriera i wystawia. Ale nie sadzilem ze to zupelnie moze wyeliminowac ta ceche. No ale coz ja kupilem te golebie bo mi sie podobaly i u mnie moja swobodny oblot. Z checia bym nawiazal kontakt z hodowcami tej razy u ktorych te golebie koziolkuja. Moze ktorys z kolegow obecnych na forum na takie krymki bialostockie albo zna kogos kto takie posiada.

bluebird
Posty: 100
Rejestracja: pt lip 21, 2006 9:54 pm
Kontakt:

Post autor: bluebird » pn wrz 11, 2006 9:15 pm

Problem w tym, ze te koziolkujace maja piekny lot ale stracily na wygladzie.Rysunek jest wporzadku ale maja dluzszy dziob niz wystawowa krymka bialostocka,poprostu selekcja szla w innym kierunku.Plusem jest to ze nie potrzebuja mamek!Bardzo rzadko zdarza sie ptak o idealnym wygladzie i koziolkujacy.

Awatar użytkownika
Tomek_Kulc
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 02, 2006 4:09 pm
Lokalizacja: Gorzkowice
Kontakt:

Post autor: Tomek_Kulc » wt wrz 12, 2006 7:53 am

Jak maja dlugie dzioby to sa to krymki polskie a nie bialostockie. Zreszta nie zalezy mi nad dlugim locie (nad tym noge sam popracowac). Golab przede wszystkim powinien umiec koziolkowac. Bo co dlugosci lotu to po treningu mozna osiagnac dobre wyniki. A koziolkowania i tak sie go nie nauczy.

bluebird
Posty: 100
Rejestracja: pt lip 21, 2006 9:54 pm
Kontakt:

Post autor: bluebird » wt wrz 12, 2006 12:18 pm

Tomek ja nie pisalem dlugi lot tylko piekny lot i chodzilo mi o to ze jest to lot z wieloma wywrotami,podwojnymi a czasem nawet potrojnym. A jesli chodzi o ich rase to napewno nie sa to krymki polskie! Krymka polska jest wieksza ma inna postawe i ma dlugi dziob, a te o ktorych pisze maja troszke dluzszy dziob od wystawowej krymki bialostockiej ktora jest golebiem typowo krotkodziobym.

Awatar użytkownika
Tomek_Kulc
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 02, 2006 4:09 pm
Lokalizacja: Gorzkowice
Kontakt:

Post autor: Tomek_Kulc » wt wrz 12, 2006 12:40 pm

Rzeczywiscie sory po prostu Âźle przeczytalem. Masz moze zdjecia tych golebi. Moze podeslesz mi na maila tomek_kul@o2.pl

bluebird
Posty: 100
Rejestracja: pt lip 21, 2006 9:54 pm
Kontakt:

Post autor: bluebird » wt wrz 12, 2006 4:32 pm

W tej chwili nie mam zdjec ,ale jak tylko bede u tego kumpla to zrobie i Tobie przesle.

Awatar użytkownika
Tomek_Kulc
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 02, 2006 4:09 pm
Lokalizacja: Gorzkowice
Kontakt:

Post autor: Tomek_Kulc » wt wrz 12, 2006 5:24 pm

Dobrze to czekam.

liteon
Posty: 143
Rejestracja: wt gru 27, 2005 8:15 pm
Kontakt:

Post autor: liteon » wt wrz 12, 2006 10:15 pm

nie wiem jak u budapesztow ale u zamojskich cecha jaka jest koziolkowanie jest raczej nie pozadana.

bluebird
Posty: 100
Rejestracja: pt lip 21, 2006 9:54 pm
Kontakt:

Post autor: bluebird » śr wrz 13, 2006 9:12 pm

Liteon masz racje , w lotnym stadzie zamojskich czy budapesztow to cecha nieporzadana, wywrotne sztuki eliminuje sie bo lecac w stadzie z "normalnymi" ptakami przy wywrocie opadaja i rozpraszaja stado.Tylko wiesz jak sie trzyma to co sie kocha :D ...Zreszta jesli one lataja z innymi wywrotnymi rasami to naprawde swietnie to wyglada,tyle ras a wszystkie wywracaja!!!

ODPOWIEDZ