Strona 1 z 3

Turczyn

: sob sie 06, 2011 2:20 pm
autor: hubert1109
Witam.Wie ktoś może jak z lotnością u turczynów są wysokolotne czy tak jak srebrniaki?jak im sie zachce to polecą wyżej?

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 4:17 pm
autor: carbaloy
pytanie powinno brzmiec jak bylo z lotnoscia turczynow ,a nie jak jest turczynow juz nie ma

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 6:03 pm
autor: hubert1109
jak nie ma jak są bardzo rzadko spotykane ale są jeden z moich znajomych wyjerzdza do seminarium i wysprzedaje swoje turczny same czarne mówi że bardzo dobrze i wysoko latają czy to prawda czy oszukuje żebym je kupił?są małe czarne i mają krótkie we dzioby i bardzo wyrażną oprawę oczu czy ta wyglądają?

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 6:09 pm
autor: Namor
Z Turczynami jak z Ufo, niektórzy mówią, że widzieli.

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 7:27 pm
autor: Zjak
hubert1109- najpierw zrób im zdjęcia, pokaż na forum, a potem kup. Będziesz jednym z nielicznych w Polsce, który ma turczyny.

Pozdr.

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 7:59 pm
autor: darecki
hubert Jak to ,znajomy jedzie do seminarium i oszukuje :?: BÓJ SIĘ BOGA , CO TY WYGADUJESZ :D

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 8:14 pm
autor: lewap125
Zjak pisze:hubert1109- najpierw zrób im zdjęcia, pokaż na forum, a potem kup. Będziesz jednym z nielicznych w Polsce, który ma turczyny.

Pozdr.
Raczej będzie jednym z nie licznych który chciałby mieć TURCZYNY , bo mieć to, jak na razie niema nikt , tylko niektórzy hodowcy próbują , te swoje (TURCZYNY) tak nazywać :D, a że są to hodowcy znani w branży , to nie wypada im nie wierzyć :lol: :lol: , że takie mają.

Re: Turczyn

: sob sie 06, 2011 8:33 pm
autor: arbiter
darecki a Ty nie wiesz, że im bliżej "Pana" tym większe przekręty... :lol:

Re: Turczyn

: ndz sie 07, 2011 1:04 pm
autor: hubert1109
Zrobię im zdjęcia w ciągu tego tygodnia i wkleję na forum.I wtedy znawcy z tego forum powiedzom czy to turczyny czy jakaś lipa.

Re: Turczyn

: ndz sie 07, 2011 4:43 pm
autor: bartek91
A może i ma kto wie...gdybać mozna.Pozdrawiam

Re: Turczyn

: ndz sie 07, 2011 6:49 pm
autor: carbaloy
Hubert 1109 napisal czarne i mają krótkie we dzioby i bardzo wyrażną oprawę oczu czy ta wyglądają?


W zasadzie tak, tylko diabel tkwi w szczegolach :D twoj opis mozna przypasowac do kilku jesli nie do kilkunastu ras golebi krotkodziobych

Re: Turczyn

: ndz sie 07, 2011 8:23 pm
autor: lewap125
Jak dokładnie wyglądały turczyny to wie może kilku starszych hodowców i do tego też różnią się w ich opisach, mój ojciec też trzymał turczuny ,a ja do małolatów nie należę ,ale było to tak dawno że też pamiętam je jak przez mgłę,miałem wtedy ok. 5-10 lat.Pamiętam że były czarne :lol:

Re: Turczyn

: ndz sie 07, 2011 9:55 pm
autor: szymon640
TURCZYNY -Zbyt PEWNY tylko ich już nie ma dawno dawno temu były MIŁE ,SYMPATYCZNE pozdrawiam

Re: Turczyn

: pn sie 08, 2011 10:49 am
autor: krzysiek
Prawdopodobnie to zwykła pomyłka, czy raczej regionalne nazewnictwo. Wielu hodowców , których spotykam na giełdzie w Zgierzu każdego maściucha gładkogłowego określa mianem turczyna. Dla nich tylko maściuch koroniaty jest maściuchem, wszystkie gładkogłowe, także krótkodziobe budapesztańskie jednobarwne to turczyny.Podobnie może być w tym przypadku.

Re: Turczyn

: pn sie 08, 2011 6:35 pm
autor: lewap125
Nie tylko może być, ale na pewno tak jest, a turczyny o których ostatnio tak głośno, to zwykła krzyżówka ras znanych tylko wynalazcy ,a że jak wyglądały naprawdę, pamięta tylko kilku starszych hodowców, to młodym się wciska że jest to uratowana stara rasa .

Re: Turczyn

: czw lut 02, 2012 2:05 pm
autor: jarooo
Co sądzicie o gołebiach wystwianych na wystwach pod nazwą Turczyn ??? :D

Re: Turczyn

: czw lut 02, 2012 3:58 pm
autor: krzysiek
Podobne do starych turczynów były gołębie prezentowane pod tą nazwą przez pana Gilarskiego. Te nowe turczyny to na moje oko odpady hodowlane po maściuchach.

Re: Turczyn

: czw lut 02, 2012 10:28 pm
autor: Dispar
A ile było kłótni o te krzyżówki brodawczaka :D .
A tu proszę - ktoś wystawił takie koki, że te Gilarskiego to rzeczywiście przy nich to turczyny :D
P.S. Kolego hubert1109- dawaj te obiecane zdjęcia turczynów kolegi :!:
.Założyłeś nowy temat i teraz omijasz go bokiem ???

Re: Turczyn

: pt lut 03, 2012 2:42 pm
autor: hubert1109
Chodż bym chciał,to nie mam takiej możliwości dispar,ponieważ on był spory czas w senatorium a jego gołębie wzioł jego młodszy brat do Skarrzyska Kamiennej,wyjechałem na tydzień a jego już nie było jak wruciłem i gołębi również to nie mój kolega tak tylko napisałem ,kolega to mi tylko powiedział o tych gołębiach że są na sprzedanie pojechałem zobaczyłem,nie byłem pewien czy to turczyny więc zapytałem na forum jak one dok.wyglądają,następnie musiałem wyjechać jak wruciłem to już nie było po nich śladu a on mieszka o demnie ok 20km.

Re: Turczyn

: pt lut 03, 2012 4:14 pm
autor: lewap125
Jak miałem 19 lat to też mówiłem że dobry bayer to pół roboty :lol:. Wystarczy mieć wyobraźnię :!: :wink: :lol:

Re: Turczyn

: pt lut 03, 2012 5:30 pm
autor: arbiter
Czy ferie się już skończyły u Ciebie Hubercie ?? jeśli tak to: Wracaj do książek i j. Polskiego !!!!!!!

Re: Turczyn

: pt lut 03, 2012 5:32 pm
autor: hubert1109
ha ha ha bardzo śmieszne ale, nie będę duskutował na ten temat,ponieważ nic nie mogę udowodnić.

Re: Turczyn

: pt lut 03, 2012 5:37 pm
autor: jarooo
Jeśli nie potrafisz pisać poprawna polszczyzna to ma worda który sprawdzi czy nie masz błędów :wink: :wink: : :D

Re: Turczyn

: wt lut 14, 2012 12:45 pm
autor: krzysiek
Aby nieco odświeżyć temat chciałbym Wam pokazać "Coś". Na moje oko wygląda podobnie jak stare turczyny, jakie widywałem w dzieciństwie, tylko kolor ma nietypowy. Ups, za duża fotka, nie chce wejść. Wrzucę wieczorem.

Re: Turczyn

: wt lut 14, 2012 2:16 pm
autor: Janusz M.
Przyglądam się dyskusji na temat Turczyna i chciałbym podzielić się sowim punktem widzenia w tym temacie.
Nie da się odtworzyć tego co wyginęło . Można co prawda wyhodować ptaki w typie Turczyna ,ale to nie będzie Turczyn ,tak jak wytępionego Tarpana zastąpił konik podobny do niego ale już pod nazwą Konik Polski. Po pierwsze nie istnieją już gołębie ,z których wyhodowano "starego" Turczyna ,a do tego tak na dobry ład, nie do końca jest wiadomo z jakich ras on powstał. Skoro nie ma protoplastów , to krzyżując inne gołębie nie odtworzymy rasy wymarłej. Można skrzyżować słonia z jakiem a i tak nie powstanie mamut. Jestem jak najbardziej "za" próbami tworzenia czegoś nowego bo w ten sposób wzbogaca się paletę istniejących ras ale jestem "przeciw" używania nazw ras gołębi, które wyginęły.
Pozdrawiam.